Кой може да се възползва от услугата?
Кой може да се възползва от услугата?
Абонат на мобилна услуга на всеки оператор в България или фиксирана телефонна услуга на А1 България.
Трябва ли да съм клиент на А1, за да ползвам услугата?
Трябва ли да съм клиент на А1, за да ползвам услугата?
Не е задължително да си клиент на А1. Достатъчно е да имаш смартфон, на който да инсталираш мобилното приложение A1 Guard.
Платена ли е услугата?
Платена ли е услугата?
Приложението А1 Guard не се заплаща. Необходимо е само да го изтеглиш и инсталираш на смартфона си.
Ползването на мобилен интернет, приемане на пренасочени обаждания, ползване на приложението в роуминг, са според условията на тарифния Ви план.
Свалих приложението и трябва да избера с каква роля да продължа - Управляващ или Защитен. Какво означава това?
Свалих приложението и трябва да избера с каква роля да продължа - Управляващ или Защитен. Какво означава това?
Управляващият е в ролята на администратор на услугата. Той може да избере до 5 номера, които ще защитава със съответните настройки за входящите им обаждания
Ако избереш ролята на Защитен, е небходимо да се съгласиш Управляващият да администрира обажданията ти.
Аз съм Управляващ ползвател на услугата и получавам известия и пренасочени обаждания, когато непознат номер търси Защитен от мен номер. Заплащам ли за тези пренасочени обаждания и известия?
Аз съм Управляващ ползвател на услугата и получавам известия и пренасочени обаждания, когато непознат номер търси Защитен от мен номер. Заплащам ли за тези пренасочени обаждания и известия?
Известията са безплатни. Приемането на пренасочени обаждания на територията на България или в роуминг, се таксуват според условията на тарифния Ви план.
Как ще разбера, че Защитеният от мен абонат е получил евентуално злонамерено обаждане?
Как ще разбера, че Защитеният от мен абонат е получил евентуално злонамерено обаждане?
- За всички входящи обаждания, извън списъка с разрешени номера, е необходимо да се избере една от следните настройки: - могат да търсят Защитения, но със специална мелодия;
- При всяка една от възможностите, Управляващият номер ще получи известие, че Защитаваният номер е търсен от номер, който не присъства в списъка с разрешени номера.
- Независимо от избраната настройка, всички входящи обаждания от неразрешени номера ще се виждат в списък с повиквания.
- пренасочване на обажданията от Защитения към Управляващия номер - валидно е за А1 клиенти с услуги на абонаментен план;
- блокиране на обажданията от непознатите номера и Защитеният да не разбира за тях.
Моят телефон няма инсталирано приложение А1 Guard. Мога ли да използвам услугата без приложение?
Моят телефон няма инсталирано приложение А1 Guard. Мога ли да използвам услугата без приложение?
Услугата А1 Guard може да се използва и без приложение, ако си в ролята на Защитен и си А1 абонат. Валидно е за ползватели на домашни телефони, обикновени телефони и за всякакви смартфони без инсталирано приложение.
Мога ли да ползвам А1 Guard с домашен телефон?
Мога ли да ползвам А1 Guard с домашен телефон?
Aко си абонат на А1 фиксиран телефон и си в ролята на Защитен абонат, може да ползваш услугата А1 Guard.
Има ли изискване каква е версията на операционната система на телефона ми, за да ползвам А1 Guard?
Има ли изискване каква е версията на операционната система на телефона ми, за да ползвам А1 Guard?
Да, възможните версии са описани на a1guard.bg.
Какво се случва с услугата при смяна на апарат?
Какво се случва с услугата при смяна на апарат?
Ако си Управляващ номер, е необходимо да свалиш приложението на новото устройство и да влезеш в профила си с потребителско име и парола.
Ако си Защитен, е необходимо да изтеглиш приложението отново и ще бъдеш автоматично разпознат по телефонния си номер.
Какво се случва с услугата при смяна на мобилен оператор на Управляващ и на Защитен номер?
Какво се случва с услугата при смяна на мобилен оператор на Управляващ и на Защитен номер?
Ако си Управляващ, тогава се запазва защитата на въведените номера, но отпада опцията за пренасочване на обажданията, извън разрешения списък.
Ако си Защитен, тогава защитата се прекратява автоматично. Необходимо е повторно съгласие от страна на Защитения за администриране на обажданията от Управляващия номер.
Какво се случва в случай на смяна на собственост на защитен номер, който ползва услугата А1 Guard?
Какво се случва в случай на смяна на собственост на защитен номер, който ползва услугата А1 Guard?
Необходимо е да се повтори процедурата по сдвояване между Управляващ и Защитен номер.
Моят домашен телефон е на стара Близу тарифа, мога ли да ползвам A1 Guard?
Моят домашен телефон е на стара Близу тарифа, мога ли да ползвам A1 Guard?
Услугата A1 Guard е валидна за ползване с A1 фиксирани телефони. Ако номера ти е на стара Близу тарифа, може без проблем да се предоговори с актуален А1 тарифен план и да ползваш А1 Guard.
Защо не мога да се свържа с номер, който е Защитен?
Защо не мога да се свържа с номер, който е Защитен?
Опитай да се свържеш с абоната по друг начин и го помоли да провери настройките на обажданията си.
При опит за обаждане на Защитен номер с избрана опция за блокиране на обаждания, позвъняващият чува съобщение, че абонатът е защитен с A1 Guard.
Защитата от телефонни измами само за обаждания ли се прилага?
Защитата от телефонни измами само за обаждания ли се прилага?
Услугата А1 Guard подпомага предпазването на абонати от входящи обаждания от неразрешени, незададени предварително номера, които могат да бъдат потенциални измами.
Вече не желая да използвам услугата и приложението. Какво да направя?
Вече не желая да използвам услугата и приложението. Какво да направя?
Ако си Управляващ, е необходимо да премахнеш Защитаваните номера, да деактивираш профила си през настройките в приложението, след което да го деинсталираш.
Ако си Защитен, трябва да избереш опцията Отказ от защита от настройки на приложението. Ако не ползваш приложение, трябва да се обърнеш към Управляващия те номер и да заявиш отказ от услугата.
* Само деинсталирането на приложението не води до деактивиране на услугата.
Необходимо ли е телефонът, който ползвам, да има включен мобилен интернет в тарифата?
Необходимо ли е телефонът, който ползвам, да има включен мобилен интернет в тарифата?
Ако няма налична Wi-Fi мрежа, е необходим мобилен интернет, за да се изтегли приложението A1 Guard, както и за да се ползват функционалностите му.
Мога ли да ползвам А1 Guard, ако смартфонът ми е с операционна система, за която не е достъпно приложението?
Мога ли да ползвам А1 Guard, ако смартфонът ми е с операционна система, за която не е достъпно приложението?
Ако устройството ви е с различна от възможните операционни системи, можете да ползвате услугата като Защитен с потвърждаване през кратък номер 1441 за А1 абонати.
Искам да защитя мой близък от злонамерени и нежелани входящи обаждания. Какво да направя?
Искам да защитя мой близък от злонамерени и нежелани входящи обаждания. Какво да направя?
Необходимо е да ползваш смартфон и да изпълниш следните лесни стъпки:
Какви номера мога да защитавам като Управляващ?
Какви номера мога да защитавам като Управляващ?
Можете да въведеш за управляване мобилни номера на всички национални оператори, ползващи устройства с операционна система Android или А1 фиксирани и мобилни номера.
Аз съм в ролята на Управляващ номер на услугата. Как разбирам, че неразрешени номера са търсили Защитен от мен номер?
Аз съм в ролята на Управляващ номер на услугата. Как разбирам, че неразрешени номера са търсили Защитен от мен номер?
Има две възможности за известяване - SMS нотификация или нотификация в самото приложение. Може да направиш избора си през меню Настройки за известяване в приложението.
Колко номера мога да защитавам като Управляващ?
Колко номера мога да защитавам като Управляващ?
Можете да въведеш до 5 номера, които да защитаваш.
Колко Управляващи номера могат да защитават един и същ абонат?
Колко Управляващи номера могат да защитават един и същ абонат?
Един и същ абонат може да бъде защитаван само от един Управляващ.
Мога ли да съм Управляващ и да ползвам услугата без приложение?
Мога ли да съм Управляващ и да ползвам услугата без приложение?
Задължително условие е Управляващият абонат да има инсталирано приложение.
Какво трябва да направи мой близък, ако иска да защитавам обажданията му?
Какво трябва да направи мой близък, ако иска да защитавам обажданията му?
Има две възможности:
1. Ако ползва смарт устройство с подходяща версия, е необходимо и той да изтегли приложението A1 Guard и да избере да продължи с опция Защитен.
2. Ако ползва различно устройство, да се обади на безплатен номер 1441 и да въведе Вашия номер, последван от символ # като Управляващ. Тази опция е валидна само за клиенти на А1.
Има ли срок, в който Защитеният номер трябва да даде своето съгласие?
Има ли срок, в който Защитеният номер трябва да даде своето съгласие?
Да, необходимо е потвърждение до 48 часа. Aко този срок изтече, Управляващият номер трябва да заяви отново през приложението, че иска да защитава съответния номер.
Искам да активирам услугата на мой близък и да го защитя, но той не ползва смартфон. Възможно ли е?
Искам да активирам услугата на мой близък и да го защитя, но той не ползва смартфон. Възможно ли е?
Да, възможно е. В този случай, той задължително трябва да е клиент на А1, за да може да потвърди защитата си с обаждане на безплатен номер 1441.
Как да потвърдя сдвояване с Управляващ номер, ако нямам инсталирано приложение?
Как да потвърдя сдвояване с Управляващ номер, ако нямам инсталирано приложение?
Необходимо е да изпълните няколко бързи стъпки:
1. набери безплатен кратък номер 1441
2. въведи номера на Управляващия абонат последван от символ # (диез).
3. прослушай и потвърди въведения номер с бутон 1
След обработване на заявката, Управляващият абонат ще получи потвърждение за успешното сдвояване и вече ще можете да ползвате А1 Guard като Защитен абонат.
Искам да активирам услугата на мой близък, който ползва предплатена услуга. Възможно ли е?
Искам да активирам услугата на мой близък, който ползва предплатена услуга. Възможно ли е?
Да, възможно е за абонати на всички мобилни оператори в страната. При предплатени мобилни услуги функционалността за пренасочване на обаждането не е налична.
Какво представлява списъкът с разрешени номера?
Какво представлява списъкът с разрешени номера?
Всички въведени номера в този списък могат свободно да се свързват със Защитения номер. Списъкът включва до 30 номера. Номерът на Управляващия е служебно добавен и не заема от 30-те позиции.
Веднъж въведени в разрешения списък, номерата могат ли да се изтриват или променят на следващ етап?
Веднъж въведени в разрешения списък, номерата могат ли да се изтриват или променят на следващ етап?
Да. Промени по списъка с разрешени номера могат да се правят само от Управляващият номер.
Мога ли да въведа международен номер в списъка с 30-те разрешени номера?
Мога ли да въведа международен номер в списъка с 30-те разрешени номера?
Да, може. Необходимо е да бъде изписан със съотвения международен код.
Защитавам мой близък с услугата А1 Guard и получих злонамерено обаждане, сега на вас ли да подам сигнала?
Защитавам мой близък с услугата А1 Guard и получих злонамерено обаждане, сега на вас ли да подам сигнала?
Може да сигнализираш на единния номер за спешна помощ 112
Ако имам други въпроси, как мога да получа повече информация?
Ако имам други въпроси, как мога да получа повече информация?
Може да посетиш уеб сайт www.a1guard.bg или да се свържеш с наш сътрудник на *88 или 088 123.